ZMOD.no - forumet
ZMOD.no - forumet
Home | Profile | Register | Active Topics | Members | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

All Forums
 ZMOD Forumet
 Møter og Utstillinger
 Altenbeken 2012
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 3

Heine Pedersen

Norway
139 Posts

Posted - 12/10/2011 :  15:12:15  Show Profile  Visit Heine Pedersen's Homepage  Reply with Quote
Jeg lager en egen tråd på denne.

De fjerde internasjonale Z-treffet arrangeres i Altenbeken 31. mars og 1. april 2012. http://www.z-insider.de/index.php?option=com_content&view=article&id=269:viertes-internationales-spur-z-weekend-in-altenbeken-2012&catid=43:termine&Itemid=64

Ronny Aukrust og jeg var på dette treffet i 2008, og det frister helt klart til gjentakelse. Den gangen reiste vi nedover på fredag. Tok Kiel-ferga fra Göteborg og var i land i Kiel på lørdag morgen. Vi kjørte rett ned på messa og var der på lørdagen. På søndagen var vi innom det fantastiske utstillingsanlegget i Bad Driburg (H0) som ligger i nærheten. Så kjørte vi hjemover via Puttgarden-Rødbyhavn og Helsingør-Helsingborg. Vi var hjemme i Sarpsborg et par timer inn i mandagsnatten.

Kanskje noen har lyst til å være med på et lignende opplegg neste år?

www.heinepedersen.com
www.facebook.com/heinepedersen
www.youtube.com/user/heinepedersencom

Heine Pedersen

Norway
139 Posts

Posted - 13/10/2011 :  13:08:33  Show Profile  Visit Heine Pedersen's Homepage  Reply with Quote
Da blir det dette opplegget:

quote:
Originally posted by smholt
Fikk bestilt meg fly med SAS til Düsseldorf i går kveld. Reiser ned fredag kveld(SK818 16:15) og hjem igjen søndag kveld(SK819 19:05). Ca 20 mil å kjøre og bil kan jeg får leid for ca 700 kr. Sammen med billigbillett fra SAS på 1.152 kr, blir det en grei pris.

Hotell kan være lurt å tenke på så fort som mulig. Dette er en liten by, og det kommer sikkert mange tilreisende som vil bo på hotell. Før har de gjerne hatt en felles middag på lørdagskvelden. Vi kan jo prøve å få med oss det kanskje?

www.heinepedersen.com
Go to Top of Page

smholt

Norway
205 Posts

Posted - 13/10/2011 :  15:19:19  Show Profile  Visit smholt's Homepage  Reply with Quote
quote:
Originally posted by Heine Pedersen

Da blir det dette opplegget:

quote:
Originally posted by smholt
Fikk bestilt meg fly med SAS til Düsseldorf i går kveld. Reiser ned fredag kveld(SK818 16:15) og hjem igjen søndag kveld(SK819 19:05). Ca 20 mil å kjøre og bil kan jeg får leid for ca 700 kr. Sammen med billigbillett fra SAS på 1.152 kr, blir det en grei pris.

Hotell kan være lurt å tenke på så fort som mulig. Dette er en liten by, og det kommer sikkert mange tilreisende som vil bo på hotell. Før har de gjerne hatt en felles middag på lørdagskvelden. Vi kan jo prøve å få med oss det kanskje?

Så bra, blir hyggelig med selskap. Vet du om noe hotell som kan passe? Eventuellt på veien fra Düsseldorf på fredag og i Altenbeken på lørdag. Felles middag høres bra ut.
Mulig David George kommer også, han var der i fjor. Han reiser i tilfelle rundt i Europa i flere dager. Han snakekt om å besøke et layout i nærheten. Kanskje for fredag? Vi snakkes mer etterhvert.

Søkte litt på booking.com og det er mange billige hoteller tilgjengelig i nærheten. Der kan en også avbestille uten kostnad på en del steder. Kanskje jeg skal reservere et par rom et eller annet sted?

Om flere vil henge seg på, kan vi ta en større bil, venter derfor litt med å bestille bil.

mvh Svein-Martin Holt -
www.platelayer.com/zmod - www.facebook.com/sveinmartin - www.youtube.com/smholt
Go to Top of Page

Heine Pedersen

Norway
139 Posts

Posted - 13/10/2011 :  15:28:01  Show Profile  Visit Heine Pedersen's Homepage  Reply with Quote
Anlegg i nærheten er helt sikkert det i Bad Driburg. Jeg har vært der 2 ganger, og det er utrolig flott. Josef Brandl-klasse over det. http://www.modellbundesbahn.de Men vi rekker ikke det på fredag. Må heller bli søndag hvis vi føler at vi er ferdige med messa.

Jeg skal se på hotell.

www.heinepedersen.com
Go to Top of Page

Heine Pedersen

Norway
139 Posts

Posted - 13/10/2011 :  17:34:24  Show Profile  Visit Heine Pedersen's Homepage  Reply with Quote
Det er flere interessante byer på veien. Wuppertal f.eks.
Altenbeken er bare en liten landsby. De har riktignok noen få hoteller der, men de er så små at de ikker er registrert en gang på booking.com o.l. Men vi kan prøve å finne ut hvis og hvor det blir middag på lørdagskevelden, så kan vi prøve å bo så nærme der som mulig. Jeg skummet gjennom noen innlegg om på tysk om forrige treff der, og hvis jeg forstod det riktig hadde de middagen i Bad Driburg, som er bare 8-9 kilometer fra Altenbeken. Og der er det også noe bedre hotelltilbud. Det er også mange hoteller i Paderborn som er like i nærheten. Ronny og jeg bodde på et hotell i Bad Driburg, men det var et kombinert hotell og sykehjem som vel ikke frister så veldig til å besøke på nytt.

www.heinepedersen.com
Go to Top of Page

smholt

Norway
205 Posts

Posted - 13/10/2011 :  17:44:50  Show Profile  Visit smholt's Homepage  Reply with Quote
Vi kan kanskje prøve å finne ut hvor middagen er på kvelden og finne en plass så nær som mulig. Kjenner du noen å spørre siden du har vært der før?

mvh Svein-Martin Holt -
Go to Top of Page

Heine Pedersen

Norway
139 Posts

Posted - 13/10/2011 :  17:59:51  Show Profile  Visit Heine Pedersen's Homepage  Reply with Quote
Jeg har lagt inn spørsmål om middag her: http://forum.z-friends-europe.de/index.php?page=Thread&postID=113393&highlight=#post113393 (tror du må være registrert for å lese)

www.heinepedersen.com
Go to Top of Page

Heine Pedersen

Norway
139 Posts

Posted - 13/10/2011 :  18:05:40  Show Profile  Visit Heine Pedersen's Homepage  Reply with Quote
Flott bru i Altenbeken.

www.heinepedersen.com
Go to Top of Page

smholt

Norway
205 Posts

Posted - 13/10/2011 :  23:55:06  Show Profile  Visit smholt's Homepage  Reply with Quote
quote:

Jeg har lagt inn spørsmål om middag her: http://forum.z-friends-europe.de/index.php?page=Thread&postID=113393&highlight=#post113393 (tror du må være registrert for å lese)

Spørs om vi kanskje skulle spørre her på dette forumet?

http://f.z-freunde-international.de/viewtopic.php?f=23&t=1722&hilit=kalender

mvh Svein-Martin Holt -
Go to Top of Page

Heine Pedersen

Norway
139 Posts

Posted - 14/10/2011 :  00:42:47  Show Profile  Visit Heine Pedersen's Homepage  Reply with Quote
Det er nok de samme folkene på begge forum, men jeg la inn spørsmålet her også.

www.heinepedersen.com
Go to Top of Page

smholt

Norway
205 Posts

Posted - 14/10/2011 :  09:15:18  Show Profile  Visit smholt's Homepage  Reply with Quote
quote:

Det er nok de samme folkene på begge forum, men jeg la inn spørsmålet her også.

Bra. Såvidt jeg har skjønt har det vært en slags splittelse på forumsiden for en tid tilbake, slik at en del "gikk over" til det nye forumet. Lyder det kjent? :-) Fant ikke noe om Altenbeken på det "gamele" forumet, men bare på dette nye.

mvh Svein-Martin Holt -
Go to Top of Page

Heine Pedersen

Norway
139 Posts

Posted - 17/10/2011 :  11:54:56  Show Profile  Visit Heine Pedersen's Homepage  Reply with Quote
Jeg ser vi ble tipset om å høre med Gerhard Finster, så jeg har sendt en melding til han nå.

www.heinepedersen.com
Go to Top of Page

smholt

Norway
205 Posts

Posted - 21/10/2011 :  14:39:25  Show Profile  Visit smholt's Homepage  Reply with Quote
quote:

Jeg ser vi ble tipset om å høre med Gerhard Finster, så jeg har sendt en melding til han nå.

Har du hørt noe fra Gerhard? Eventuellt funnet noe hotell?

mvh Svein-Martin Holt -
Go to Top of Page

Heine Pedersen

Norway
139 Posts

Posted - 21/10/2011 :  14:50:37  Show Profile  Visit Heine Pedersen's Homepage  Reply with Quote
Ikke noe svar fra Gerhard. Jeg har ikke sjekket mer om hotell i påvente av svar på hvor det blir middag, men vi ble jo tipset om flere hoteller i Altenbeken. Så vi kan kanskje bare prøve på de?

www.heinepedersen.com
Go to Top of Page

Heine Pedersen

Norway
139 Posts

Posted - 27/11/2011 :  22:36:53  Show Profile  Visit Heine Pedersen's Homepage  Reply with Quote
Svein Martin, nå har jeg bestilt to enkeltrom på Hotel Mertens som ligger først på denne oversikten: http://maps.google.de/maps?q=hotel%20loc:%2033184%20Altenbeken,Gardeweg%208 Prisen ble 40 euro inkl. frokost. Ikke akkurat dyrt. :)

Jeg har bestilt fra lørdag til søndag her. Så finner vi et annet hotell på veien for fredag kveld. Men det er det ikke noe hast med. Vi får tenke litt på hva vi har lyst til.

Heine

www.heinepedersen.com
Go to Top of Page

smholt

Norway
205 Posts

Posted - 28/11/2011 :  00:15:56  Show Profile  Visit smholt's Homepage  Reply with Quote
quote:

Svein Martin, nå har jeg bestilt to enkeltrom på Hotel Mertens som ligger først på denne oversikten: http://maps.google.de/maps?q=hotel%20loc:%2033184%20Altenbeken,Gardeweg%208 Prisen ble 40 euro inkl. frokost. Ikke akkurat dyrt. :)

Jeg har bestilt fra lørdag til søndag her. Så finner vi et annet hotell på veien for fredag kveld. Men det er det ikke noe hast med. Vi får tenke litt på hva vi har lyst til.

Heine

Veldig bra.

mvh Svein-Martin Holt -
Go to Top of Page
Page: of 3 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
ZMOD.no - forumet © Copyright ZMOD Go To Top Of Page