ZMOD.no - forumet
ZMOD.no - forumet
Home | Profile | Register | Active Topics | Members | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

All Forums
 ZMOD Forumet
 Brukernes Modul hjørne
 Nye modulkasser snekkret
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 4

Heine Pedersen

Norway
139 Posts

Posted - 12/02/2006 :  13:23:14  Show Profile  Visit Heine Pedersen's Homepage  Reply with Quote
Jeg har en følelse av at jeg har spurt om dette før.

Jeg må ha bein på hylleanlegget til treffet i april, og de beina så ganske fine ut med tanke på at de har så mye justering, men de blir litt lave...

Go to Top of Page

paalrise

Norway
89 Posts

Posted - 12/02/2006 :  13:36:47  Show Profile  Visit paalrise's Homepage  Reply with Quote
quote:
Originally posted by Heine Pedersen

Jeg har en følelse av at jeg har spurt om dette før.

Jeg må ha bein på hylleanlegget til treffet i april, og de beina så ganske fine ut med tanke på at de har så mye justering, men de blir litt lave...

Blir de det på anlegget ditt? Er ikke anlegget ditt såpass høyt at det vil komme i en fin høyde selv om beina er 90-95cm høye?

--
Mvh,

Pål Risebrobakken
Go to Top of Page

tjm

Norway
466 Posts

Posted - 12/02/2006 :  16:19:20  Show Profile  Visit tjm's Homepage  Reply with Quote
Kan man ikke fks. bare sage til noen avstands treklosser da?
4"x4"x20cm eller noe i den duren, med ett hull i midten som man borrer/freser ut til beina.

Torsja
http://www.torsja.com ZMOD.no - Webadmin
Go to Top of Page

paalrise

Norway
89 Posts

Posted - 12/02/2006 :  16:34:26  Show Profile  Visit paalrise's Homepage  Reply with Quote
quote:
Originally posted by tjm

Kan man ikke fks. bare sage til noen avstands treklosser da?
4"x4"x20cm eller noe i den duren, med ett hull i midten som man borrer/freser ut til beina.

Det er noe alá dette jeg har gjort, men ikke riktig så enkelt. Måtte jo gjøre det komplisert når man først skulle gjøre noe :) Dyrt ble det også :(

--
Mvh,

Pål Risebrobakken
Go to Top of Page

paalrise

Norway
89 Posts

Posted - 12/02/2006 :  19:00:47  Show Profile  Visit paalrise's Homepage  Reply with Quote
quote:
Originally posted by paalrise

Hei,

nå har det endelig skjedd noe med modulene min Nei, jeg har ikke lagt mer skinner, men de er nå satt opp i stuen slik at jeg skal kunne legge skinner! Desverre har jeg ikke mulighet til å koble opp vendesløyfene nå, så derfor har jeg valgt å la modulene ha en litt lavere høyde enn standarden sier...

Da har jeg i løpet av dagen lagt litt kork, loddet sammen skinner, limt skinner, og loddet fast skinner til justeringsskruene i endene av modulene. Det er fortsatt mye igjen å gjøre, men har da fått gjort noe, men ser at jeg må ut og kjøpe en pens eller to for å komme videre på det ene dobbeltsporet. Var egentlig klar over dette, men har vel bare fortrengt det :( Vurderte også bruke en motsatt pens, men det blir feil ser jeg... Blir nok kjøp av ny maling også, gidder ikke å lete etter malingen jeg har kjøpt tidligere. Fant igjen ballasten, så den er klar :)

Og for de som kanskje har lurt, så kommer modulene mine til å ha riktig høyde på treff. Den lavere høyden er bare til jeg finner igjen de siste delene til beina :)

--
Mvh,

Pål Risebrobakken
Go to Top of Page

Heine Pedersen

Norway
139 Posts

Posted - 14/02/2006 :  17:39:13  Show Profile  Visit Heine Pedersen's Homepage  Reply with Quote
Jeg satser nok heller på fremo-bein i stål. Lars-Tore (som hadde med vinteranlegget på messa på messa på Lillestrøm) har laget noen fine bein, så jeg kjøper heller noen av ham, så får jeg riktig høyde med en gang.

Mvh Heine

Go to Top of Page

paalrise

Norway
89 Posts

Posted - 14/02/2006 :  22:20:40  Show Profile  Visit paalrise's Homepage  Reply with Quote
quote:

Jeg satser nok heller på fremo-bein i stål. Lars-Tore (som hadde med vinteranlegget på messa på messa på Lillestrøm) har laget noen fine bein, så jeg kjøper heller noen av ham, så får jeg riktig høyde med en gang.

Oki, dette kan vel kanskje være interessent for flere her på forumet? Det er jo mange som har vurdert forskjellige løsninger for bein.

Men jeg trodde ikke du trengte så høye bein på anlegget ditt siden det er så høyt i seg selv, eller har du planlagt ZMOD-interface på det i enden?

--
Mvh,

Pål Risebrobakken
Go to Top of Page

Heine Pedersen

Norway
139 Posts

Posted - 14/02/2006 :  22:53:11  Show Profile  Visit Heine Pedersen's Homepage  Reply with Quote
Nei, det blir ikke noe zmod-interface på hylleanlegget, men jeg vil gjerne ha det opp i høyden for å få riktig innsynsvinkel på det. Når det er på plass i hylla er det 120 cm opp til undersiden av anlegget, men på treff kan jeg tenke med at dette senkes til ca 110. I hylla er de øverste sporene 166 cm over gulvet, så det bør nok 10 cm ned... Det er ikke alle som er like høye som deg og meg. Sporene på hovedstasjonen er på 148 cm.

Beina til Lars Tore ser slik ut:

Tror det var et sted rundt en hundrelapp pr bein. Mail til Lars Tore: lopsund(a.krøll)online.no

Go to Top of Page

paalrise

Norway
89 Posts

Posted - 15/02/2006 :  04:57:28  Show Profile  Visit paalrise's Homepage  Reply with Quote
quote:

Nei, det blir ikke noe zmod-interface på hylleanlegget, men jeg vil gjerne ha det opp i høyden for å få riktig innsynsvinkel på det. Når det er på plass i hylla er det 120 cm opp til undersiden av anlegget, men på treff kan jeg tenke med at dette senkes til ca 110. I hylla er de øverste sporene 166 cm over gulvet, så det bør nok 10 cm ned... Det er ikke alle som er like høye som deg og meg. Sporene på hovedstasjonen er på 148 cm.

Tror det var et sted rundt en hundrelapp pr bein. Mail til Lars Tore: lopsund(a.krøll)online.no

Oki, trodde du ville ha anlegget enda litt lavere jeg skjønner du :)

Men de beina der ser ikke dumme ut, så de kan være et godt alternativ ved neste korsvei :)

--
Mvh,

Pål Risebrobakken
Go to Top of Page

paalrise

Norway
89 Posts

Posted - 20/02/2006 :  11:01:06  Show Profile  Visit paalrise's Homepage  Reply with Quote
quote:
Originally posted by paalrise

Hei,

nå har det endelig skjedd noe med modulene min Nei, jeg har ikke lagt mer skinner, men de er nå satt opp i stuen slik at jeg skal kunne legge skinner! Desverre har jeg ikke mulighet til å koble opp vendesløyfene nå, så derfor har jeg valgt å la modulene ha en litt lavere høyde enn standarden sier...

Hei,

nå har jeg akkurat kjørt 2 runder med mitt siste innkjøp (BR182) på alle skinnene på de 5 rette modulene mine :)

Jada, jeg skal legge ut noen flere bilder senere bare jeg gidder ;) Først må de tas, og så må de legges ut :D

Men det er fortsatt en del arbeid igjen... Foreløpig er skinnene bare festet i skruene og strømtilførselen på noen moduler, satser på å feste de når jeg legger på balast... men først må de males... kanskje jeg starter på det i løpet av dagen...

--
Mvh,

Pål Risebrobakken
Go to Top of Page

tjm

Norway
466 Posts

Posted - 20/02/2006 :  11:56:53  Show Profile  Visit tjm's Homepage  Reply with Quote
Kjempe bra Pål.

Bilder vil vi ha veit du.

Hvordan vil du male skinnene da? For hånd med pensel, airbrush eller sprayboks? Skulle tro at du blir drittlei av å male så mye med pensel ihvertfall

Torsja
Go to Top of Page

paalrise

Norway
89 Posts

Posted - 20/02/2006 :  12:07:23  Show Profile  Visit paalrise's Homepage  Reply with Quote
quote:
Originally posted by tjm

Kjempe bra Pål.

Bilder vil vi ha veit du.

Hvordan vil du male skinnene da? For hånd med pensel, airbrush eller sprayboks? Skulle tro at du blir drittlei av å male så mye med pensel ihvertfall

Tja, det blir nok pensel denne gangen... har ikke lyst til å bruke airbrush'en i stua... så den får vente til hobbyrommer blir klart :)

--
Mvh,

Pål Risebrobakken
Go to Top of Page

paalrise

Norway
89 Posts

Posted - 16/04/2006 :  20:41:58  Show Profile  Visit paalrise's Homepage  Reply with Quote
Hei :)

Nå er jeg endelig i gang med testkjøring over alle sju modulene samlet for første gang. Fortsatt noen avsporinger av og til, for det meste lette godsvogner som sporer av, men jeg får se om jeg klarer å luke vekk de problemene i løpet av uken, selv om det ikke er mye tid til MJ denne uken p.g.a. bl.a. jobb:( Dagens testkjøring har så langt foregått analogt med både sveitisk og tysk krokodille :) Men tidligere testkjøring over de rette modulene har i det siste foregått digitalt, og jeg regner med å svitsje over til digitalt i løpet av kvelden :)

Men det er digg med 704cm med moduler i stua, selv om jeg må bøye meg dobbelt to ganger for å komme gjennom stua bort til tv'en :(

PS! Nå har modulene rett høyde også :)

--
Mvh,

Pål Risebrobakken
Go to Top of Page

tjm

Norway
466 Posts

Posted - 16/04/2006 :  22:06:28  Show Profile  Visit tjm's Homepage  Reply with Quote
Det er bra Pål. Ser frem til helgen nå.

Torsja
Go to Top of Page

paalrise

Norway
89 Posts

Posted - 16/04/2006 :  22:23:40  Show Profile  Visit paalrise's Homepage  Reply with Quote
quote:
Originally posted by tjm

Det er bra Pål. Ser frem til helgen nå.

Det er det vel fler som gjør tror jeg :D

Holder på med litt oppgraderinger på pc-anlegget mitt nå. Det blir desverre ikke ferdig til helgen, men litt mer ferdig enn i fjor tror jeg nok det blir :D

--
Mvh,

Pål Risebrobakken
Go to Top of Page
Page: of 4 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
ZMOD.no - forumet © Copyright ZMOD Go To Top Of Page