ZMOD.no - forumet
ZMOD.no - forumet
Home | Profile | Register | Active Topics | Members | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

All Forums
 ZMOD Forumet
 Brukernes Modul hjørne
 Nye modulkasser snekkret
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 4

paalrise

Norway
89 Posts

Posted - 08/06/2006 :  20:19:56  Show Profile  Visit paalrise's Homepage  Reply with Quote
Hei,

tenkte jeg kanskje skulle komme med en liten oppdaterting på hva som skjer hos meg om dagen

Det blir desverre dårlig med H0 og Z-skala om dagen, men det finnes heldigvis tog i andre skala'er også

Modulene har jeg satt litt på vent inntil garasjen er ferdig, for å se hva jeg får plass til der. Og når vi snakker om garasjen, så er det der det meste av fokuset ligger om dagen... Er vel halvferdig med å isolere og å sette opp vegger, etterpå skal det males, og kanskje listes... Gulv må man også ha, hva slag er ikke bestemt ennå, men jeg lurer litt på persiske tepper

More to come

--
Mvh,

Pål Risebrobakken
Go to Top of Page

paalrise

Norway
89 Posts

Posted - 17/06/2006 :  08:50:41  Show Profile  Visit paalrise's Homepage  Reply with Quote
Ja, bare en liten oppdatering...

I går begynte jeg å male veggene, og jeg håper å bli ferdig med taket i løpet av helgen, og da blir vel veggene klare like etter :)

Ellers stille her på landet :)

--
Mvh,

Pål R.
Go to Top of Page

Christian

Norway
172 Posts

Posted - 17/06/2006 :  09:19:48  Show Profile  Reply with Quote
Det er bra du nærmer deg slutte på hobbyrommet ditt! Blir det kanskje no bygging på deg også. Har du noen planer for hvordan du skal gjøre det med Z og H0 da? Har du funnet ut av det?

MVH Christian Andresen. Z-digital.
Go to Top of Page

paalrise

Norway
89 Posts

Posted - 17/06/2006 :  13:41:08  Show Profile  Visit paalrise's Homepage  Reply with Quote
quote:
Originally posted by Christian

Det er bra du nærmer deg slutte på hobbyrommet ditt! Blir det kanskje no bygging på deg også. Har du noen planer for hvordan du skal gjøre det med Z og H0 da? Har du funnet ut av det?

Hadde en plan på det, men fant ut at det kanskje ble dumt, så nå er jeg litt tilbake i tenkeboksen, men siden rommet nærmerer seg ferdig, må jeg få tenkt ferdig snart

--
Mvh,

Pål R.
Go to Top of Page

Heine Pedersen

Norway
139 Posts

Posted - 17/06/2006 :  20:46:48  Show Profile  Visit Heine Pedersen's Homepage  Reply with Quote
Du kan jo bygge i to etasjer. H0 nederst og Z øverst.

Go to Top of Page

paalrise

Norway
89 Posts

Posted - 18/06/2006 :  00:31:18  Show Profile  Visit paalrise's Homepage  Reply with Quote
quote:
Originally posted by Heine Pedersen

Du kan jo bygge i to etasjer. H0 nederst og Z øverst.

Det var den opprinnelige planen, men jeg har begynt å tvile på den... må tenke litt mer på det... Det blir et bra Z-anlegg, men H0-delen blir kjedelig, så må tenke litt mer

--
Mvh,

Pål R.
Go to Top of Page

Heine Pedersen

Norway
139 Posts

Posted - 18/06/2006 :  12:26:48  Show Profile  Visit Heine Pedersen's Homepage  Reply with Quote
Ja, at H0 er kjedelig har jeg fortalt deg før.

Go to Top of Page

paalrise

Norway
89 Posts

Posted - 18/06/2006 :  13:01:35  Show Profile  Visit paalrise's Homepage  Reply with Quote
quote:
Originally posted by Heine Pedersen

Ja, at H0 er kjedelig har jeg fortalt deg før.

Ja, du har gjort det, men jeg hører ikke på deg Men det er nettopp det jeg prøver å unngå at H0-anlegget skal bli kjedelig uten at z-anlegget blir kjedelig...

--
Mvh,

Pål R.
Go to Top of Page

Christian

Norway
172 Posts

Posted - 18/06/2006 :  16:02:07  Show Profile  Reply with Quote
Hvor stort er rommet ditt da?

Go to Top of Page

paalrise

Norway
89 Posts

Posted - 18/06/2006 :  16:12:31  Show Profile  Visit paalrise's Homepage  Reply with Quote
quote:

Hvor stort er rommet ditt da?

Det er 3,1m bredt og ca. 6,5m langt, men må ha litt plass innenfor døren til å komme inn og slikt, plus at jeg hadde tenkt å ha et arbeidsbord der for litt småjobbing Så man kan regne 3,1m x 5m...

Ellers kan jeg si at taket og veggene nettopp har fått sitt siste strøk med maling, har bare litt småting igjen Og så var det gulvet da... må tenke litt mer på det da mitt alternativ ble dyrere enn planlagt, så må lete litt nå...

--
Mvh,

Pål R.
Go to Top of Page

tjm

Norway
466 Posts

Posted - 18/06/2006 :  16:41:11  Show Profile  Visit tjm's Homepage  Reply with Quote
Regner med at du vil bli stående mye i dette rommet fremover
Kanskje ett "mykt" underlag ville hvert noe. Merker selv at jeg etter flere timer i vertikal stilling så blir føttene ganske slitne.

Litt mykt linolium vil kunne fjære litt og gi slitne føtter litt avlastning.

Torsja
http://www.torsja.com ZMOD.no - Webadmin
Go to Top of Page

Christian

Norway
172 Posts

Posted - 18/06/2006 :  16:45:13  Show Profile  Reply with Quote
Er vel bare og lage to Uer det.
1.etg. Brede 60 til 80 cm med H0. Skulle klare og få mye bra på det. vendesløyer i hver ende til oppstillingspor under banen i framkanten av anlegget for lett tiljenglihet.
2.etg. Z-moduler. De er jo bare 40cm dype så de vil jo ikke skjule H0 anlegget ditt under!

Go to Top of Page

paalrise

Norway
89 Posts

Posted - 18/06/2006 :  17:23:02  Show Profile  Visit paalrise's Homepage  Reply with Quote
quote:
Originally posted by tjm

Regner med at du vil bli stående mye i dette rommet fremover
Kanskje ett "mykt" underlag ville hvert noe. Merker selv at jeg etter flere timer i vertikal stilling så blir føttene ganske slitne.

Litt mykt linolium vil kunne fjære litt og gi slitne føtter litt avlastning.

Det er faktisk meningen å ha teppe på gulvet der, men det er det som skal være under teppet som er problemet... må prøve å finne noe som lager litt luft under tepper som en slags isolasjon...

Men ja, jeg regner med å stå mye der

--
Mvh,

Pål R.
Go to Top of Page

paalrise

Norway
89 Posts

Posted - 18/06/2006 :  17:24:24  Show Profile  Visit paalrise's Homepage  Reply with Quote
quote:

Er vel bare og lage to Uer det.
1.etg. Brede 60 til 80 cm med H0. Skulle klare og få mye bra på det. vendesløyer i hver ende til oppstillingspor under banen i framkanten av anlegget for lett tiljenglihet.
2.etg. Z-moduler. De er jo bare 40cm dype så de vil jo ikke skjule H0 anlegget ditt under!

Det var det som var meningen ja, men har begynt å tvile litt på det oppsettet... må ta noen mål, og se hvor høyt z-anlegget havner, det kan jo ikke komme for høyt på veggen heller...

--
Mvh,

Pål R.
Go to Top of Page

Heine Pedersen

Norway
139 Posts

Posted - 18/06/2006 :  20:20:42  Show Profile  Visit Heine Pedersen's Homepage  Reply with Quote
Det er ikke så enkelt når du vil ha i både pose og sekk. Hvis det var mitt rom hadde jeg satset på kun en skala, og da er det vel ingen bombe at det hadde blitt Z... På den plassen kan du bygge et Z-anlegg med skikkelig høye fjell i stil med Gotthard-anlegget til Rob Albritton.

http://www.network54.com/Forum/228280/message/1121611002/

Go to Top of Page
Page: of 4 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
ZMOD.no - forumet © Copyright ZMOD Go To Top Of Page